3.2-Izoh

Ҳурматли тингловчилар!

Сиз танлаган вариантингиз бўйича 3.2-ассесментнинг 2-саволига (изоҳ, симптом) жавобларини ўз сўзларингиз билан 50-70 сўз ҳажмида изоҳлашингиз талаб этилади. Танлаган саволингизнинг тагидаги «Ответить» ёзувини босиб «Комментарий» майдонига жавоб ёзинг.

Сиздан фақат битта саволга фақат бир марта жавоб бериш талаб этилади.

Сизнинг изоҳингиз максимал 0,5 балл билан баҳоланади, жумладан: мазмуни — 0,3  балл; плагиатсиз ёзиш — 0,1 балл; чегарага амал қилиш — 0,1 балл.

3.2-Izoh: 79 комментариев

    1. Flash MX дастури турли анимация ва симуляторларни ишлаб чиқиш учун мўлжалланган. Унда турли илмий-тадқиқот ишларини моделлаштириш, ўқув материалларини анимацион кўринишда, овозли ва турли интерактив тугмачалар билан таъминлаган ҳолда ишлаб чиқариш мумкин.

      1. Flash MX дастури турли анимация ва симуляторларни ишлаб чиқиш учун мўлжалланган. У ерда кўплаб илмий-тадқиқот ишларини моделлаштириш, ўқув материалларини анимацион кўринишда, овозли ва турли интерактив тугмачалар билан таъминлаган ҳолда ишлаб чиқариш мумкин.

    2. Flash MX — бу расмларга «жон киратадиган» дастур. Яъни, расмни гапиртиради, ҳаракатлантиради, ўзгартиради, дастур билан ҳам ишлайди.

    3. Hozirgi kunda ta’lim sohasida talb etilayotgan o’qitishni axborot texnologiyalari bilan integratsiyasini ta’minlash maqsadida chiqarilayotgan bir qancha chora tadbirlari ko’rilmoqda. Flash MX dasturi ham hozirgi o’qitishda foydalanish mumkin bo’lgan dasturlar toifasiga kiradi. Ushbu dastur yordamida talabani amaliy, laboratoriya va ma’ruza darslari uchun tayyorlanadigan virtual darsliklari uchun foydalansa bo’ladi. Hozirda flash dasturining yangidan yangi ilovalari Adobe kompaniyasi tomonidan tayyorlanadi.

    4. Flash texnologiyasi vektorli grafikda foydalanishga asoslangan. Bu dastur grafika bilanda juda qulay hisoblanadi. Ushbu dastur yani flesh texnologiyasi vektorli grafik, aninatsiyalarda ishlash, interfeysni interakfiv elementlarini yaratish, ovoz qo’shish, flash filmlarni ko’rish va ko’plab imkoniyatlarga ega. Flesh dasturida aninatsiya ikki xil bo’ladi. Kadrli va avtamatik. Vektorli grafik haqida aytadigan bo’lsak tasvirni rasmda joylashuvini matematik formulalar bilan berilgan egri chiqizlar majmuasi yordamida nomoyish etish usulidir. Bu dasturda ko’plab animatsiyalar yaratish mumkin. Ishni osonlashtirish va rolik o’lchamlarini yaxshilash uchun simvol tushunchasi kiritilgan. Simvol qiyidagicha bo’lishi mumkin: gradik (graphic), tugma (button), animatsion rolik (movie clip), tovush (sound). Bu imkoniyat yaratilgan obyektlar bir necha marta foydalanish imkonini beradi.

    5. Flash MX дастур ҳисобланиб, интерфаол видеороликлар, график объектларни яратишда фойдаланилади. Ушбу дастур асосида Мева шарбатлари ишлаб чиқариш технологияси мавзусига анимация яратдим. Бунда кўрсатилган технологик схемани талабаларни таништириш учун символлар орқали белгиланган хар бир жараён алоҳида кетма-кет сичқонча ёрдамида кўрсатилади. Бунда талабалар жараёнлар тавсифи тўғрисида тўлиқ маълумотга эга бўладилар ва дарс самарадорлигини ошириш имконини беради.

    1. Мультимедиа сўзи мулти — кўп, медиа — ташувчи, мухит маъносини англатади. Мультимедиа -бу информатиканинг дастурий ва техникавий воситалари асосида аудио, видео,матн, графика ва анимация эффектрлари асосида ўқув материалларни талабаларга етказиб беришнинг мужассамлашган ҳолдаги кўринишидир

    2. Мультимедиали воситалар-турли типдаги ахборотларни: матн, расм, схема,
      жадвал, диаграмма ва бошқаларни яратиш, сақлаш, ишлов бериш ва рақамлаштирилган
      кўринишида амалга оширишнинг компьютерли воситаси.

    3. Мултимедиа бу компютер технологиясидан фойдаланувчиларнинг асосий иш турларини бажарувчилар учун фойдаланадиган иш куроли хисобланади. Бу дастур ва техникавий дастур оркапи, аудио,видео,матн,графика ва турли анимацияларни бажариш билан бирга слайдлар галереясини яратиш мумкин. У оркали электрон дарсликлар,электрон кулланмалар вабошка ишлар кўламини бажариш мумкин. Харакатланувчи суратларни тўпламини яратиб, улар оркали компютер сахнасида турли видио клипларни яратиш мумкин.

    4. Мултимедия бу компютер технологияси ва информатиканинг дастурий,техникавий воситаси бўлиб у оркали аудио,видео,матн,графика,анимацияларни яратиш мумкин.Мултимедия оркали электрон дарсликлар ўкув кулланмалар яратилади.Компютер сахнасида расмларни харакатга келтириш мумкин. Талабаларга турли ўкув материалларини яратиб улар оркали харакатланувчи обектларни кўрсатиш мумкин.Шахсий компютерда иш фаолиятимизда ушбу технологиядан фойдаланиб махсус ишлар нўламини бажаришимиз мумкин.

      1. Мультимедия бу информатиканинг дастурий ҳамда техникавий воситалари асосида аудио, видео, матн, графика ва аннимация эффектлари асосида ўқув материалларини талабаларга етазиб беришнинг энг мукаммал ҳолдаги кўриниши.Мультимедия орқали ўқув қўлланмалар, электрон дарсликлар, графика, матн, анимациялари яратилади. Дарс давомида талабаларга ўқув материалларида берилган турли график қисмларни, линияларни, цехлардаги хом ашёларни ҳаракатланишини мультимедиядан фойдаланиб ҳаракатга келтириб уларни кўрсатиш мумкин бўлади. Мультимедия орқали маъруза дарслари учун чиройли кўринишдаги ҳаракатланиш слайдларини ҳам яратиб улардан дарс давомида фойдаланишимиз мумкин.

    5. Мультимедиа сўзи мулти — кўп, медиа — ташувчи, мухит маъносини англатади. Мультимедиа -бу информатиканинг дастурий ва техникавий воситалари асосида аудио, видео,матн, графика ва анимация эффектрлари асосида ўқув материалларни талабаларга етказиб беришнинг умумлашган ҳолдаги кўриниши. Мультимедия орқали ўқув қўлланмалар, электрон дарсликлар, графика, матн, анимациялари яратилади. Дарс давомида талабаларга ўқув материалларида берилган турли график қисмларни, линияларни, цехлардаги хом ашёларни ҳаракатланишини мультимедиядан фойдаланиб ҳаракатга келтириб уларни кўрсатиш мумкин бўлади. Мультимедия орқали маъруза дарслари учун ҳаракатланадиган слайдларини ҳам яратиш, улардан дарс давомида фойдаланиш мумкин. Харакатланувчи суратларни тўпламини яратиб, улар оркали компютер сахнасида турли видио клипларни яратиш мумкин.

      1. Мультимедиа сўзи мулти — кўп, медиа — ташувчи, мухит маъносини англатади. Мультимедиа -бу информатиканинг дастурий ва техникавий воситалари асосида аудио, видео,матн, графика ва анимация эффектрлари асосида ўқув материалларни талабаларга етказиб беришнинг умумлашган ҳолдаги кўриниши. Мультимедия орқали ўқув қўлланмалар, электрон дарсликлар, графика, матн, анимациялари яратилади. Дарс давомида талабаларга ўқув материалларида берилган турли график қисмларни, линияларни, цехлардаги хом ашёларни ҳаракатланишини мультимедиядан фойдаланиб ҳаракатга келтириб уларни кўрсатиш мумкин бўлади.

    6. Мультемидиа сўзи кўп муҳитликни англатиб,таркибига видеоклиплар,аниматциялар,расмлар ва слайдлар галерияси ҳамда турли маълумотлар базаларини қамраб олади.Мультемидиа дастури ёрдамида дарсларни турли таълим методларидан фойдаланиб,талабаларга матнлар,аниматциялар,графиклар билан ишлаган ҳолда комютер билан мулоқот қилиш ва ўз устида ишлаш имконини бера оламиз.Бу вазифаларни бажариш орқали мультемидиа дастури таълимни интерфаол усулда ташкил этишда энг самарали усуллардан фойдаланишга имкон беради.

    7. multimedia so’zi lotinchadan olingan bo’lib multi — ko’p, media muhit ma’nosini bildiradi. multimediya o’tgan asrning 90-yillaridan kirib kela boshlagan. Multimedia tushunchasi — turli shakldagi axborotlarni qayta ishlovchi vositalar majmuasini anglatadi. Multimedia foydalanuvchiga fantastik dunyoni (virtual haqiqiy) yaratishda juda ajoyib imkoniyatlarni yaratib beradi. Multimedia – bu zamonaviy texnik va dasturiy vositalardan foydalanib, interfaol dasturiy
      tahminot ostida boshqariladigan video va audio effektlarning o’zaro bog’liqligi bo’lib, matn,
      tovush, grafika, foto, videoni birlashtiradi.

    8. Мультимедиа — ҳозирги кунда омма орасида кенг тарқалган ахборот технологияси термини ҳисобланиб, ҳаётда деярли ҳар бир жараённи бажаришда зарурий восита ҳисобланмоқда. Чунки ҳар бир инсон бир кунда маълум бир нечта маълумотларни олади, узатади ёки қайта ишлашга тўғри келади. Булар компьютер ва унинг, мультимедиа воситалари билан ёрдамида амалга оширилади. Мультимедиа воситалари ёрдамида талабаларга бир мавзу доирасида фойдали ва реал жараёнга яқин бўлган тақдимот материали тайёрлаш мумкин.

    9. Мультимедия бу информатиканинг дастурий ҳамда техникавий воситалари асосида аудио, видео, матн, графика ва аннимация эффектлари асосида ўқув материалларини талабаларга етазиб беришнинг энг мукаммал ҳолдаги кўриниши.Мультимедия мульмедия воситалари ёрдамида яратилади. Мультимедиянинг аппарат-дастурий воситаларини бир нечта турларга ажратамиз:1)тасвирларни яратувчи, улар билан ишловчи;
      2) овоз ёзиш, овозни тахрирлаш; 3) видео ёзиш ва тахрирлаш; 4)маълумотларни ташувчи; 5)манипуляторлар; 6)»Вертуал борлиқ»; 7) мультимедиянинг дастурий воситалари.

    1. Мультимедиянинг педагогик сценарийси бу машғулотни қандай ташкил қилиш, машғулот вақтида қайси матн, овоз, расмлардан фойдаланиш, улардан қандай фойдаланиш, улардан қанча вақт оралиғида фойдаланиш кабиларни кетма кетликда жойлаштиришдир. Машғулотни технолоик харитаси тузилгандек мультимедия яратишдан аввал албатта сценарий тузилади ва у кадрларнга жойлаштирилади.

    1. FLA-файл бу Flash дастурининг дастлабки, асл (исходный) файли булиб, унда дастурдаги барча маълумотлар сақланади. Дастурчи факат FLA-файл билан ишлайди.

    1. EXE -файл бу Flash дастурининг бажарилувчи фали. У Windows тизимида хеч қандай плеерсиз бажарилади

    1. ActionScript Flashning bоshqаruv tilidir. ActionScriptning yangi vеrsiyalari o’zining оldingi Flash vеrsiyasidаn fаrq qilаdi. Flashning boshlang’ich versiyalarida buyruqlаr chеgаrаlаngаn bo’lib, nоqulаy intеrfеysgа egа edi. U fаqаt аsоsiy hаrаkаtlаr uchun ishlаtilаr edi. So’nggi vеrsiyalaridа esа buyruqlаr sоni ko’pаytirilib, intеrfеysi esa judа qulаy ko’rinishga keltirildi. ActionScript sichqоnchа ko’rsаtkichi yordamida yoki klаviаturаdаn bеrilаyotgаn hаrаkаtlаrni bоshqаrish vа mа’lum kаdrdаgi hаrаkаtlаrni bоshqаrish imkоnini bеrаdi. ActionScriptni to’liq o’rgаnish uchun dаsturlаsh tillarini bilish kеrаk.(Masalan dasturlash tillaridan S++, JavaScript, etc kabilarni). Аmmо Flash ning qulаyligi shundаki, undа ishlаsh uchun mоhir prоgrаmmist yoki ActionScriptni to’liq bilish shаrt emаs. Bajaruvchi o’zi uchun kеrаkli bo’lgаn imkоniyatlаrni bilsа bаs.

    2. ActionScript Flash нинг бошқарув тилидир. ActionScript сичқонча кўрсаткичи ёрдамида ёки клавиатурадан берилаётган ҳаракатларни бошқариш ва маълум кадрдаги ҳаракатларни бошқариш имконини беради. ActionScript ни тўлиқ ўрганиш учун дастурлаш тилларини билиш керак. Масалан, дастурлаш тилларидан S++, JavaScript, etc кабилар.

    1. Rastrli grafika bu — obe’ktni tasvirni rangli nutalar bilan tasvirlanishidir, ularning soni tasvirda
      hatto bir nechta millin bo’lishi ham mumkin. U Ingilicha «pixil» va «element» so’zilaridan olingan
      bo’lib»pikture» -kartinka, rasm, surat degan ma’noni anglatadi Rastrli tasvirlarni hatto mazaykaga
      o’xshatishimi ham mumkin bo’ladi. Bunda har bir mayda tarkibiy element ham ma’lum miqdordagi
      xotirani egallab oladi va rasmni tashqi ko’rinishiga hamda butun tasvirning rang gammasiga ta’sir
      ko’rsatadi.

    1. Vektorli grafika bu — tasvirlar matematik formulalar orqali ifodalanadigan egri chiiqlar yordamida
      hosil bo’ladi. Bu usulda tasvirning sifati yo’qolmasdan balki transformatsiyani ta’minlaydi. Vektorli tasvirlashda kontur chiziq va ob’ektning ichi matematik tarzda hisoblanadi. Bu tasvirni animatsiya qilishda juda muhim hisoblanadi. Vektorli va rastrli tasvirlarning muhim farqi shundan iboratki ularni masshtablashda namoyon bo’ladi. Vektorli tasvir matematik hisoblash orqali yasalganligi uchun bunday tasvirni sifatini yo’qotmasdan cho’zish, masshtablash va o’zgartirish imkoniyati bo’ladi.

    1. Мени фикримча кадрли анимация видеомашғулотларни ўтказиш учун энг қулай воситалардан бири бўлиб, бунда ҳар бир кадр алоҳида ясалиб чиқилади. Кадрга матн, овоз, расм, график кабиларни бир вақт давомида кўринадиган қилиб жойлаш мумкин. Кадрдан кадрга ўтишни ҳам турли усулларини танлаб олиш мумкин.

    1. Graphic symbol -статик расм бўлиб, униг ичида расторли ва векторли график бўлиши мумки.

    1. Button-symbol-Интерфол тугма.Тугмалр фильмда интерфаоллик хосил қилиш учун қўлланилади,уларга сичқонча билан тъсир кўрстиш мумкин.Бунинг учун олдин тугманинг турли холатлари учун графиклар белгилаб олинади,кейин эса тугма нусхасига таъсир элементлари қўлланилади.

    1. Кидирув индекслари клиент серверга изланаетган ахборотни таснифловчи бир еки бир неча сузлар кетма-кетлигини беради ва шу терминни узида мужассамлаштирилган веб сахифага курсатгични олади. Кидирув индекслари автоматик равишда интернет сахифаларини сканерлайди ва уларни индекслаб узининг катта малумотлар омборига киритади

    1. CheckBox — жавобни байрок билан белгилаш учун Flash MX дастурида куланиладиган компонент.

    1. Meni fikrimcha Flash MX dastuidagi ComboBox dasturi ochilganda ro’yhatdan faqat bitta jabobni tanlash uchun qo’llaniladi. ComboBox komponentida maydonlar statik va taxrirlanadigan bo’lishi mumkin. Statik maydonda o’zgamas ro’yhat chiqailadi, u tushirib ochiladiva uni aylantirib ochish mumkin. taxrirlanadigan ro’yhatli maydon ham tushirib ochilishi mumkin va madondagi matnni o’zgartiish mumkin

    1. Flash MX дастуридаги ListBox бу очиқ рўйхат шаклида бўлиб бир ёки кўп бандларни танлаш имконини берувчи интерфаол майдон.

    2. Flash MX дастуридаги ListBox бу очиқ рўйхат холатида булади, бир канча кисмларни танлаш имкониятига эга фаол дастурдир

    1. ScrollBar — вертикал ёки горизонтал айлантириш полосалари орқали майдонни экранда кўришга имкон берадиган компонент.

    1. Флеш роликларда вертикал ва горизонтал полосали ойналар қўшишда ҳамда видеоклипларни намойиш қилишда ScrollPane компонентидан фойдаланилади. ScrollPane компонентининг ичида видеоклипни акс эттириш учун видеоклипнинг идентификаторини ScrollContent (матнли қатор) майдони ичида кўрсатиш лозим. Бундан ташқари видеоклип кутубхонада сақланган бўлиши ҳамда «Export for ActionScript» параметрига эга бўлиши керак.

    2. ScrollPane компоненти флеш-роликларда вертикал ва горизонтал полосали ойналар қўшиш имконини беради. Бу компонент фақат видеоклипларни кўрсатади. ScrollPane компонентининг кўриниши ва хусусиятлар панели. ScrollPane компонентининг ичида видеоклипни акс эттириш учун видеоклипнинг ID ни scrollContent майдони ичида кўрсатиш зарур. Видеоклип кутубхонада сақланган бўлиши лозим. Бундан ташқари видеоклип «Export for ActionScript» параметрига ҳам эга бўлиши лозим.

    1. Flash дастури объектларни анимациялаш,
      яъни саҳнада ҳаракатлантириш, шаклини, ўлчамларини, рангини,
      шаффофлигини ўзгартириш ва айлантириш мумкин. 2D-
      анимациядаги фазовий чекланиш, уларнинг ижоди ва фантазиясини
      кучайтириб юборди. ялар ва дастурнинг дизайни яратилади. Моҳир
      флешерларнинг тавсиясига кўра Flash дастурида анимация яратиш жараёни
      қуйидаги кетма-кетликда режалаштириб олинади

    1. Видеоклипларни яратишда турли объектларни қатламларга жойлаштириш мумкин. Қатламлар устма-уст жойлашган шиша деб қаралиб, юқори қатламда график қуйи қатламдагиларни беркитади.
      Агар анимация жараёнида элементлар ҳаракати турлича бўлса, улар турли қатламларга жойлаштирилади.
      Қўшимча қатламлар қатламлар рўйхатининг пастидаги Insert Layer тугмаси ёрдамида яратилади.
      Қатламни йўқотишда Delete Layer, фаоллаштиришда сичқончанинг чап тугмаларидан, яшириш учун кўз белгиси тагидаги, чизишни тўхтатиш учун қулф белгиси тагидаги нуқталардан фойдаланилади. Қатламларни жойини алмаштиришда қатлам белгиланиб, керакли жойга кўчирилади.

      1. Flash MX дастурида қатламлар билан қандай ишланади?
        Педагогок жараёнларни ташкил этишда турли хил ахборотлар ва ахборотнинг дастурлари ёрдамидан фойдаланиш зарур. Flash MX дастури ана шу дастурлар жумласига киради.Flash MX дастуридаги катламлар устма-уст жойлашган шиша деб қаралиб, юқори қатламда график қуйи қатламдагиларни беркитади.Агар анимация жараёнида элементлар ҳаракати турлича бўлса, улар турли қатламларга жойлаштирилади.Қўшимча қатламлар қатламлар рўйхатининг пастидаги Insert Layer тугмаси ёрдамида яратилади.Қатламни йўқотишда Delete Layer, фаоллаштиришда сичқончанинг чап тугмаларидан, яшириш учун кўз белгиси тагидаги, чизишни тўхтатиш учун қулф белгиси тагидаги нуқталардан фойдаланилади.

        1. Flash MX дастурида қатламлар билан қандай ишланади?
          Педагогок жараёнларни ташкил этишда турли хил ахборотлар ва ахборотнинг дастурлари ёрдамидан фойдаланиш зарур. Flash MX дастури ана шу дастурлар жумласига киради.Flash MX дастуридаги катламлар устма-уст жойлашган шиша деб қаралиб, юқори қатламда график қуйи қатламдагиларни беркитади.Агар анимация жараёнида элементлар ҳаракати турлича бўлса, улар турли қатламларга жойлаштирилади.Қўшимча қатламлар қатламлар рўйхатининг пастидаги Insert Layer тугмаси ёрдамида яратилади..

    1. Flash MX дстуритдаги вақт чизиғи ёрдамида фойдлнилаётгнда асосан фильмнинг қанча вақт давом этиши, ҳар бир кадрнинг қанча вақт кўриниб туриши, шунингдек, турли объектларнинг
      кўриниш муддатлари белгилаб қўйилади. Flash MX дстуридан тълим сохсида фойдлнилаётгнд маърузалар ўтишда фанга оид бўлган видео роликлардан вақт чизиғидан фойдланиш жуда хам қулайлик туғдирди. Шунингдек лабортория дарсларини ҳам имконият даржасидан келиб чиқиб лабортория ишларини Flash MX дстуритдаги вақт чизиғи ёрдамида фойдаланган холда талаблрга кўрсатиш мумкун.

  1. 29-савол. Flash MX дастурида кольбани ясаш учун қандай инструментлардан фойдаланиш мумкин?

  2. — Macromedia Flash иловада янги филм яратилади.
    — Фоннинг қора рангини танлаймиз.
    — Файл ► Импорт- орқали филмга растрли тасвир жўнатилади, Свободная трансформация- ёрдамида расм ўлчами филм ўлчамига мослаштирилади.
    — Сичқончанинг ўнг тугмасини беркилаётган қатлам номи устида босилади, Вставить слой –танланади, янги қатлам ниқоб вазифасини бажаради.
    — Янги қатламда шкалали кузатиш ойнасини чизиб, маска учун ҳаракатлар анимацияси яратилади.
    — Ойнанинг ҳаракатланиши фонли тасвирга яқинлашганда сичқончанинг ўнг тугмаси “қатлам-маска” устига босилади, Mask пункти танланади, fla форматда сақланади.

  3. Мультимедиа сўзи «кўп мухитлилик» деган маънони англатади. У дастурий ва техникавий воситалари асосида аудио, видео, матн, графика ва анимация эффектлари орқали ўқув материалларини талабаларга етказиб беришнинг мужассамлашган холдаги кўринишидир. Мультимедиа асосида хозирги кунда таълим жараёни учун ахамиятли бўлган замонавий ва қулай электрон дарсликлар, электрон қўлланмалар, электрон луғатлар, аудио ва видео дисклардаги материлларни яъни мультимедиа махсулотларини яратиш мумкин. Улар қаторига мультимедиа-кейслари хам киради.

  4. Flash MX дастуридаги List Box очиқ рўйхат холтида бўлади ва бир қанча қисмларни танлаш имкониятиг эга фаол дастур.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *